Heldag med prinsessan bl.a.

Publicerad 2014-03-10 02:26:00 i Cereza, Fresa, Lord, Maggie, Mango, Wilmer, Zydansie,

Underbara dagar har flugit förbi utan några uppdateringar.

I torsdags tog Mia och jag o motionerade hela min flock + Mango i en o samma ritt innan jobbet.
Hon satt på Maggie med Fresa som handhäst och jag på Zydansie med Mango som handhäst. Hade hjälp Mia med lite hoppträning dagen innan så att gå som handhäst passade Mango perfekt då han nu kunde mjuka upp sin stela kropp utan någon extra vikt.

Alla skötte sig så bra det bara gick tills det att vi skulle till att trava en längre sträcka och Fresa inte var nöjd över tempot. Hon bockade, galopperade och studsade runt på sidan av en överpigg Maggie så Mia hade fullt upp kan man ju säga.

Vi bytte efter ett tag så jag fick ta Fresa så Mia kunde koncentrera sig lite mer på Maggie med en coolare Mango på sidan.

Såååå himla underbar uteritt med en massa trav och till och med lite små sträckor i galopp där jag hade både Zydan och Fresa i harmoni, men blev det bara för att hinna ikapp de andra XP

Super bra träning för oss alla tror ja.

Efter jobbet drog jag direkt upp till Stockholm för att spendera Fredagen där uppe.
Fick redan på kvällen/natten träffa min älskade Cereza då Zaba hade väntat med att åkta ut och fodra en sista gång till det att jag kommit <3

Hon har blivit så stor min lilla tjej och jag kände enorm glädje av att se henne även om det inte var allt för länge sedan sen sist.

Dagen efter blev det mer hästar och självklart lite annat som lite ärenden på stan och en super mysig hundpromenad då Zaba och hennes sambo var hundvakt till Finas ”kusin” Marley. De ansåg även att vattnet var perfekt temperatur och tog sig flera dop i de olika vattendrag vi gick förbi.


 

Avslutade i alla fall vistelsen i Stockholm med att verka Cereza då hon gått över tiden. Slarvigt, jag vet =/

Hon skötte sig så fint och tog sedan även och verkade Lord och Wilmer när jag ändå var igång då Zaba inte fått tag i sin hovslagare och de också var dags att tas.

Lördagen jobbade jag ett elva och en halvtimmes pass som nästan tog musten ur mig totalt och som ni nog förstod fanns där inte många fler timmar av dygnet kvar till mina älskade damer mer än fodring. Sömn är ju också viktigt har jag hört ;)

 

Idag där emot blev det lite mer hästar.
Först en lång och härlig sovmorgon och först efter lunch begav jag mig ut till hagen. Mamma följde med och hjälpte mig rida över alla hem till huset. Mamma är väl lite ringrostig gällande ridning och har de gånger vi nu varit ute haft sadel eller barbackapadden men idag låg gjorden till barbackapadden kvar hemma märkte vi väl framme =/

Men modigt nog hoppade hon upp på Maggie helt barbacka med repgrimma och red hela vägen hem. Så duktig så min lilla mamma <3
Jag tog Zydansie med Fresa som handhäst.

Väl hemma sadlade och tränsade jag på Zydan och begav mig till stora sandbanan. Vi körde lite galopparbete och jobbade lite smått på samlingen i alla gångarter.

Avslutade sedan passet med att träna på ”medellinjen”. Att rida rakt och få mjuka, avslappnade avsaktningar och halter.
Lättare sagt en gjort hahaha Zydan tyckte det verkade väldigt onödigt att vara rak och gjorde sig redo för sväng hela tiden. Till sist fick vi många fina halter i alla fall.

Att jag tränar halter på rakt spår just nu är för att jag nu har tagit mina framtida planer om tävling lite mer seriöst och piskat mig själv lite för att få ändan ur vagnen. Alltså, dressyrtävling är numera en faktum för mig och damerna =D

 Svettig och nöjd häst <3

Stellas far var i stallet vid denna tidpunkt då jag skulle lämna över Zydans träns och sadel till honom. Han ska nämligen låna Zydan för en uteritt på lördag när jag är iväg på liten skidsemester och eftersom han bara suttit på henne en gång tidigare och de inte helt litar på varandra så kan ett träns och en sadel göra att situationen känns mer säker och då kan de slappna av i varandras sällskap mer.

Stefan fick även chansen att trava av Zydan för mig, så hade han ju även suttit på henne två gånger inför uteritten ;)

Allt gick bra när Stefan började slappna av lite och med en del tips från coachen ;)

Han hjälpte mig sedan att rida hem Zydansie till hagen tillsammans med de andra damerna. Denna vända fick Fresa bära mig bort medan Maggie fick gå som handhäst.
Fresa är som ett riktigt krutpaket just nu och bara väntar på att få explodera ;) sötsork, imorgon ska hon få jobba av sig lite är tanken men har inte riktigt bestämt hur ännu. Även Maggie ska få sig ett litet pass då de inte blev mer än en uteritt för dom idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela