Serie omgång II

Publicerad 2014-03-30 21:59:00 i Haghäng, Maggie, Mango,

Ännu ett par dagar har glidit förbi med hoppträningar, galoppträning, skogsturer och löshoppning i ridhuset och bowling. Men energin har inte varit på topp då en förkylning hängs sig fast i bihålorna och efter hästar och jobb har inte mer än sömn funnits som alternativ.

 

 Idag var det i alla fall dags för seriehoppning omgång II, men eftersom Zydan är halt fick Maggie hoppa med mig och Mango med Stella.

Idag gällde det att rida så nära en idealtid som möjligt.
Inte jätte lätt att försöka prick en annan ponny/hästs tid.

Mia och Elise var också med idag och Elise var först ut från vår lilla grupp. Hon hoppade sin foderponny Star och de hade endast som mål att komma runt banan och det lyckades dom med, till och med 0a rundan.

Sen var Stella på tur med Mango. Stella har inte suttit alls mycket på Mango men har nu denna vecka haft två turer på honom, en hoppträning och en galopp och hopptur i skogen.
Det flöt på bra idag och de gjorde ett toppen jobb vilket belönades med en tredje placering och gul rosett för ekipaget i sin klass =D

Sen var det min och Mias klass. Jag startade först av oss två.
Maggie hade fått vara med på anläggningen sen tidigt på morgonen och hade inte alls samma energinivå utan behövde lite pusch för att komma rätt på hinder.

Är väldigt nöjd över vår runda även om den var lite långsam (?!) haha trodde jag inte gick på den ponnyn :P
Följsam och lyhörd ponny och kunde göra noggranna vägval vilket kändes toppen även då jag kanske väntat mig lite mer energi.

Mia hoppade sedan sin runda med en nu väldigt trött Mango. De fick ett fint flyt men ett pet tyvärr =/

Med Mias pet och fler med rivningar kom jag trotts den långsamma tiden på en andra placering i klassen och Maggie prydes med en blå rosett <3

 

En väldigt lång dag som heller inte tog slut bara för att tävlingen tog slut :P
Red hem en väldans trött dam och gav henne en välförtjänt portion med sin favorit blötmat. Även de andra fick sig sin giva kraft och sedan släppte jag ihop alla en liten stund på vår stora äng i hagen, ville kolla om Fresa höll Cereza borta från juvret eller om tidigare framgångar i veckan bara varit tur.

Hon körde bort sitt barn och de betade rofyllt allihop sen på ängen, underbart att se. Ville ta ett kort men hittade inte mobilen.
Fick smått panik och trodde jag tappat den någonstans under ridturen hem till hagen då min jakficka inte gått att stänga igen. Gick tillbaka nästan hela vägen för att märka att den inte låg i leran eller liknande.

Traskade tillbaka, ställde tillbaka Fresa och Zydansie i sin hagdel och cyklade hem för att sen upptäcka att mobilen hela tiden legat på köksbordet. Det är tur huvudet sitter fast, annars skulle jag väll lägga av mig det någonstans också haha XP

Denna dag har verkligen tagit på alla krafter både fysiskt som psykiskt. Har redan hunnit sova någon timme när jag kom hem och tänker nu ge upp helt.  Natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela