Upp till snön

Publicerad 2014-03-12 19:05:00 i Fresa, Maggie, Mango, Zydansie,

Efter de tuffa passen igår fick Maggie idag gå som handhäst brevid Zydan på en tur. Mia skulle nämligen prova för första gången att ha deras lilla star som handhäst brevid Mango.
 
Vi klättrade runt lite i skogen och tog även lite trav och galopp på en öppnare yta.
Den enda som riktigt skötte sig var väl Mango :-P de andra konstrade och hade sig när vi låg i högre gångarter men skötte sig resterande tid.
 
Jobbade mina damer lätt svett med lite olika övningar för att få de att följa bättre och inte hitta på egna vägar och tempon utan att ta hänsyn till sin partner, viket är väldigt viktigt för att ridning med två hästar ska flyta bra.
 
Väl tillbaka vid hagen ville Mia låta Mango rasa av sig så red snabbt hem till sig för att lämna av Star medan jag bytte till Fresa som nu skulle få roa sig lite.
 
Vi red ut på öppnare ytor och bara släppte dom.
Fresa blev så himla lycklig och hon flög fram. Visserligen halvfart mot vad hon kan väl musklad och igång men hon sträckte verkligen ut.
 
Efter att fått springa av sig på långa tyglar en stund kortade jag upp henne och man skulle kunna tro vi skulle dressyrträna, wow vilken häst
Så lyhörd på minsta lilla och verkligen flöt fram i jätte fina gångarter <3 min älskling
 
Vi gjorde inge mer utan skrittade hemåt igen. Blev en väldigt kort sväng men i och med galoppen kunde det heller inte blivit längre.
 
Sen gjorde jag iordning foder och täcken inför min lilla skidresa nu över helgen. Så nu ska mina hästvakter lätt kunna ta hand om mina damer.
Sitter faktiskt i skrivandet stund i bilen på väg upp mot snön. Ska bli så kul :-D men hade varit ännu roligare om hästarna fick följa med hehe ;-) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela