från en liten röd till en annan

Publicerad 2014-05-08 22:01:55 i Fresa, Maggie, Zydansie,

Istället för tävling blev det en urmysig ritt i duggregnet med Mia och Elise.
 
Mia på Mango, Elise på Maggie och jag tog mig en ritt på Fresa.
Zydan har ju gått rätt hårt och hade ju fått en rejäl ryckt och pyssel i morse så hon och Cereza fick vara kvar i hagen idag.
 
Elise blev idag av med sin röda lilla foderponny Star då det inte var någon dom kände var någon att köpa loss och sattsa på. Ibland blir det ju tyvärr så att man inte passar ihop.
 
Elise ska nu få rida och träna lite med Maggie istället. De verkar gillar varandra + att de behöver rida ihop sig lite inför ett träningsläger de två ska på tillsammans om ett par veckor.
Skönt att få lite ridhjälp på ponnyn då jag själv inte kan sitta allt för mycket på henne utan mest jobba från marken och Stella hjälper mig självklart med henne också, men då hon inte kan vara ute varje dag känns det skönt att Elise fann ett intresse i lilla Maggie :-) 
 
Vi red iväg och ut i skogen en sväng.
Hittade en yta där vi kunde jobba lite dressyr. Jag joggade runt en stund med Fresa som jobbade på väldigt fint, stannade sedan upp för att hjälpa Elise med lite tips och råd.
De gjorde flera framsteg och jag tror både häst och ryttare var lika nöjda över passet.
 
Mia och Mango jobbade på himla fint och jag tror de börjar hitta tillbaka nu efter deras bakslag. Mycket kul att se :-D 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela