Hoppträning i hagen

Publicerad 2014-05-04 23:11:33 i Fresa, Haghäng, Maggie, Mango, Zydansie,

Igår följde pappa med ut till hagen. Vi tog med ett nytt hinder till min lilla ”hinderpark” som pappa fixat åt mig =D

Hade hoppning planerad för mina damer.
började med Fresa som joggat ett par dagar och bara skulle få busa av sig på ett par av hindren. Framridningen var lugn och trevlig, hon behöll även lugnet någorlunda (för att ha så mycket överskottsenergi och lycka) på hindren också.

Hon fick ta ett par språng och avslutade innan hon blivit allt för trött i musklerna. Överlycklig häst <3

Sadlade upp Zydan och började rida fram. Vet dock inte om jag kanske tagit fel häst då hon var stel och ovillig att ta för sig.
Bocksprång i var och vartannat galoppsprång.

Fick sedan en bättre trav och galopp även om hon inte helt tog i som hon skulle. Hoppade fram på lägre hinder och hon började söla igen och knappt tog i över hindret.

Tog ett tags jobb innan jag verkligen kände av de där bakbenen som jag brukar.

 Ny hindret var super läbbigt och man måste akta tassarna XP

Jobbade vidare på nästa hinder som var lite högre och nu hade vi med oss spänst och styrka.
Avslutande hoppen blev helt okej och jag bytte häst igen.

Dags för ponnyn. Lite stel till en början men efter lite uppvärmning och framhoppning kom mjukheten mer och mer. Dock lite het på hindren och glömde då av arbetet efter själva hoppet.

Tog ett par språng innan hon jobbade både innan, över och efter som jag ville och sen flöt det fint och hon fick avsluta efter ett lite kortare pass. Med ibland behövs inte hela utplanerade träningstiden  förens ett resultat visar sig.

 

Är så himla lyckligt lottad att ha min helt egna hinderbana =D

 

~~~~~~~~~~~

 

Idag blev det uteritt tillsammans med Stella och hennes far. Vi hade lånat Mango till honom medans jag satt på Fresa och Stella på Maggie.

Vi var ute på en längre skogstur med både skritt, trav och galopp både terräng och på plant underalg. Lyckliga hästar och med tanke på alla skratt så var det nog tre lyckliga ryttare också XP hehe

tyvärr suddig, men en härlig bild från en härlig ritt
 

Kommentarer

Postat av: Stefan

Publicerad 2014-05-05 09:37:12

Tack elin för trevlig tur,följer gärna med på flera sådana.Nästa gång rider jag dock bakom mig själv för där verkar det ha varit hysteriskt roooligt....
Mia tittar väl in här nu o då oxå,tack till dig för lånet:))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela