Kanske? eller kanske inte?

Publicerad 2014-05-01 15:00:00 i Zydansie,

Zydansie har nu läkt ihop från sina muggliknande sår hon hade ett tag och som gav sådan smärta att hon haltade runt.

Hon har satts igång undan för undan och nu är vi igång och tränar, för om lite mer än en vecka kan det kanske vara dags att ta fram dom vita ridbyxorna och kavajen. Kan vara dags för våran första dressyrtävling ihop.

Väldigt nervig då vi egentligen inte alls är redo men det är bara en L:B2 så om vi åker dit är det mest för ta oss igenom programmet och få ett omdöme för att sedan kunna gå vidare efter att hört en domares uttalande.

Vi har tränat med dressyrstaket en gång innan idag och hon tyckte det var lite läbbigt men det gav med sig efter att ha ridit runt innanför och utanför det en stund. Idag höjde vi ribban och ställde en bil vid ”domarplatsen” :P

Zydan har stunder då bilar är fruktansvärt läskiga både i rörelse och stillastående, och sådär ute på en ridbana(?!) väldigt konstigt.
Så kände att denna träning var behövlig. Tog hela framridningen att vänja sig vid bilen men det var fortfarande inte helt okej att den stod där :P

Vi red igenom programmet och duktig som jag är startar jag med att rida fel. Om igen och denna gång tog vi oss runt.
Dock hade vi inte bara bilen som störmoment idag, högbrunst och kraftiga vindar tog upp en del av hennes koncentration också. De hade även ställt ut bokstäverna runt staketet vilka i vinden blåste omkull i omgångar. Inte nog med bokstäver som rörde sig i vinden så rasade hela ena långsidan ihop av en kraftig vidpust rakt bakom Zydans rumpa när vi var på väg in i galoppdelen av programmet.

Trotts dessa livsfarligt läskiga grejerna skötte hon sig faktiskt helt okej, vi kom igenom hela programmet med liggande långsida och läbbiga bokstäver.
Kanske inte det snyggaste programridningen men är stolt att hon trotts rädslan fortsatte.

Har velat fram och tillbaka om denna tävling då vi från början skulle varit både Jag, Stella och Mia som tänkte åka tillsammans och rida ett program var. Men både Stella och Mia avböjde denna tävling av olika anledningar och jag tappade lusten att åka dit själv.

Men har börjat ändra mig, kanske precis vad jag behöver göra för att verkligen komma igång. Lite som ett startskott för att komma vidare från där jag står nu och då inte bara med Zydan utan med alla mina damer.

Vi får se, än har inte anmälningstiden gått ut XP hinner nog ändra mig ett par gånger till.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela