Man måste börja någonstans

Publicerad 2014-05-20 13:46:38 i Fresa, Maggie, Zydansie,

Trodde ju som sagt sist jag satt här och skrev att förkylningen var på väg att vända, men visade sig bara att jag hade en bra dag. Den lilla jäkeln vill inte ge sig.

Dock fortsätter ju faktiskt livet att rulla vidare med jobb och resterande tid i vardagen =)

 

Har anmält mig till en ny dressyrtävling med Zydansie som är på söndag på klubben här i närheten. Med detta skrivet tänkte jag komma in på en fråga jag fått - varför jag inte löser in licens och åker ut och tävlar istället för inväntar klubbtävlingar(?)

Så här är det nu. Zydansie har aldrig varit ute och tävlat på bortaplan och vi som ekipage har aldrig ens startat en dressyrtävling ihop överhuvudtaget vilket gör att jag hellre startar en klubbtävling som första dressyrtävling med Zydan innan jag löser någon licens och sen kanske inte nyttjar den till fullo i slutändan om det skulle visa sig att hennes nerver inte håller för dressyren eller liknande.

Hon har ett skört psyke gällande tävlingar så det gäller att känna in sig och kunna vara där för henne och räcker inte det vill jag inte pressa henne till något hon absolut inte vill.

Men har ju en annan dam licensen snart är fixat till så ut på banorna kommer jag oavsett ;)

 

Som ni vet blev förra dressyrtävlingen inställd och min tur med dressyrtävlingar verkar hålla i sig då Zydan visade sig oren igår vilket kan innebär att vi missar denna tävling också =(

Men förhoppningsvis går det över då hon inte visar någon klockren hälta utan bara ändrat rörelsemönstret till det orenare. Skulle ju kunna tävla Fresa men har lovat bort henne till Stella som behöver rida in sig mer på henne och även träna programmet inför allsvenskan i höst =)

Vill inte att hon går två klasser riktigt ännu utan denna tävling med Stella och sedan lite mer träning så kommer vi kunna ta en varsin klass sen.
Det är så himla kul just nu med Fresa, hon verkligen älskar varje sekund av all träning hon nu får, hon kommer säkerligen stråla när hon än en gång får gå in på banan och visa upp sig med Stella på ryggen på söndag.

Och inte nog med det så ska Stella även tävla Maggie en klass på söndag, himla spännande!
Vi red över till stora grusbanan igår med Fresa och Maggie så Stella skulle få träna lite programridning med bägge damerna.

Slutresultatet med bägge tjejerna var super snyggt och jag är så himla stolt över Stellas otroliga utveckling som ryttare och hennes samarbete hon byggt upp med mina hästar <3

En träning till innan tävling hinns med, men jag är inte orolig det minsta. De kommer vara så fina ihop på söndag <3
Hoppas bara att Zydan kurerar sig så även hon får visa upp sig lite.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela