Mycket i huvudet men lite på bloggen =/

Publicerad 2015-02-09 23:16:00 i Cereza, Fresa, Haghäng, Maggie, Taurus, Vardag, Zydansie,

Nu har jag blivit tjatad på ett tag igen om hur tomt det är på denna blogg, och egentligen inte för att jag inte haft lust att blogga. Har haft många inlägg i huvudet nästan dagligen, bara inte fått ner dom i skrift av olika anledningar.

Mycket har häst sedan sist. Men de största sakerna är väll att jag blivit halvfodervärd med mina goda vän Anton.
Tyckte han skulle ha sig en egen kuse att pyssla med nu när han blivit så hästbiten av min flock. Dock skrev jag också på pappren som en säkerhet då det är hans första häst och han inte ska behöva ha allt ansvar utan all kunskap ännu.

Så jag pratade ihop mig med en god vän som letade fodervärd till sin häst. Bestämde ett datum, åkte ditt skrev papper och körde hem fina lilla Taurus till min hage.

 

Han fick sedan gå ihop sig med mina tjejer första tiden då det även vankades en liten skidresa för mig. Jag, Anton och två till av mina vänner åkte upp till fjällen en vecka och njöt av riktig vinter! =D

Vi satte även lite guldkant av våran och många andra skidresenärers vardag där upp i fjället i vårat fina Nalle Phu-gängs kostymer ;)

Haha mycket omtyckta var vi i alla fall.

 

Väl hemma igen fick jag hoppa in i vardagen med jobb. Men vad gör väll det när vardag även innebär många timmar tillsammans med min bästa flock <3

Anton fick börja knyta an med sin Taurus med jobb och bus från backen och han fick även följa med sin nya flock på skogspromenader som handhäst.
Mycket lycklig häst i ett lite fundersamt gäng, svårt att helt och hållet släppa in nykomlingen i gänget på riktigt men för varje dag ser man hur stabilare dom blir som flock =)

Anton har även suttit upp på sin ädla springare. Första gången blev en solskensritt med sällskap av Elise (som lånade Fresa) och Maggie och hennes nya medryttare.
En lugn och skön första ridtur för grabbarna.

 

Sen har träningarna börjat igen. Galoppträningar i snön, klättring i de mest ogästvänliga skogsbackar och löshoppning i ridhuset. Snart vankas även dressyrträning för min del också, så skönt att få dra igång igen efter skidresan =)

Igår blev det även lite fotografering i snön tillsammans med ”min egna personliga” fotograf (och vän) Micke.
Lite liknande fotning som en tidigare vinterfotning fast med lite knorr på det hela. Dessutom blev det fotning i världens blåst, men hoppas att det bara gav lite extra krydda i bilderna ;)

Mycket kul men svinigt kallt. Även här fick Anton och Taurus vara med och leka, alltid kul att ha lite bilder på sig och sin häst kan jag tycka ;)

Men mer tänker jag inte berätta utan ni får vänta och se när jag fått mina bilder och de är redo för att visas upp ;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela