Sug efter tömkörning

Publicerad 2015-02-10 21:38:00 i Cereza, Fresa, Zydansie,

Omänskligt tidigt på jobbet idag, 05.30, usch usch.
Men istället inte så länge :-) 
Direkt efter jobbet rullade jag ut till hagen.
 
Fick ett sug efter tömkörning. Var bra länge sedan nu vilket märktes på damerna, spretiga och hala som ålar :-P 
Svårt att hålla fokus på rätt grejer hela tiden. Fresa gick in med den inställningen att hon skulle kunda gissa sig till allt hon skulle göra och gjorde det i 180km/h innan jag nästan ens han be.
Zydan la all sin fokus på sina svaga punkter och gjorde allt för att slingra sig undan och falla ur position.
 
Jaja det kommer väl tillbaka. Jag vet ju vad de kan, sen att de inte visade upp det idag är sånt som händer.
 
 
Det slog mig även när suget efter tömkörning kom att cereza aldrig gått med tömmar.
Har ju gjort näst intill allt med henne känns det som. Markarbete i repgrimma, arbete i den akademiska läran, har lasttränats sedan tidig ålder, påbörjat skolorna öppna och sluta och påbörjad inkörning är lite av allt vi redan hunnit starta. Men ingen tömkörning :-P 
 
Så på med sele och tömmar och en Anton som hjälpte till att gå fram med henne till en början. Men väldigt snart styrde vi runt där nere på ängen helt själva i skritt och trav.
Lite slingrit ibland när man bad om sväng och hon tyckte det var dags att byta riktning helt :-P men inga sura miner eller strul. Är otroligt glatt överraskad att hon gjorde det hela med sådan bravur.
 
 
Hon gör mig så stolt så himla ofta min lilla svarta pärla <3
 
Imorgon är det dags för dressyrträning tillsammans med Zydansie. Ska bli kul och spännande.
Var ett tag sedan då Fresa varit på de två senaste :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela