5h

Publicerad 2015-03-16 13:49:00 i Cereza, Fresa, Taurus, Zydansie,

I söndag hade jag ledig dag och hade bestämt mig för en lååång uteritt.
Anton hängde med me taurus och för att jag inte skulle behöva lämna någon av mina damer hemma följde Amanda med på Zydan medan jag hade Cereza som handhäst.
 
En solig vårdag fast lite halv kylig. 
Vi skrittade iväg i lugnan ro och alla hästarna var lika positiva och nöjda.
Fresa fick lite små ryck när hon inte tänkte nöja sig med endast skritt men hon fick ge med sig för inget annat var okej då Amanda bara suttit till häst ett par gånger i sitt liv och inte var redo för något mer.
 
 
Cereza fick också njuta lite lös i sista skogen då hon inte är jätte glad i att bara gå i snöre när det finns en stor härlig slog att galoppera runt i. Galoppspurt efter galoppspurt, hon hade så himla kul.
 
 
Vi red till hästbadet där vi mötes upp av mina föräldrar för lite fika i vårsolen.
Hästarna fick även de lite påfyllning med lite müslie.
 
Fresa och jag gick även ner i vattnet och plaskade runt lite. Hon verkade inte bry sig om kylan men jag rös friskt av de få droppar hon lyckades skvätta upp :-P 
 
 
Sen red vi hem med hästar fyllda av ny energi medan ryttarna var lite lagom loja. I hagen märktes det på alla att vi varit iväg i fem timmar och klättrat runt i olika skogar.
 
Vet inte vem som var tröttast (eller hungrigast) :-P 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela