Återförening av musketörerna

Publicerad 2015-03-05 23:19:55 i Cereza, Lord, Wilmer,

Så mycket att skriva men dålig på att göra det :-P 
 
Förra veckan var jag, Cereza och hundarna i Stockholm i alla fall. Hon hälsade på sin far och jag hälsade på min goda vän Zaba.
 
Åkte dit tisdagen och hem torsdagen. Men även om det var en kort visit han vi med mycket kul med våra fyrbenta.
 
Då Zaba nu har fått fler installade kunde inte Cereza bara gå in i flocken som vanligt utan blev att bygga en liten hage till henne och Zabas nyaste häst "Toker" 
Men hon hälsade och pratade med alla över tråden och alla verkade hälsa henne varmt välkommen :-) 
 
 
Ena dagen drog vi iväg med transporterna till ett ställe med kilometer långa ridleder. Fick låna Zabas fina "Toker" medan hon red Wilmer och Cereza gick med hundarna :-P 
Red i ett par timmar i det underbara vårvädret, underbart!
 
 
Dagen där på tog vi en långpromenad med Cereza och Lord. Vi hamnade tillslut nere i samhället och köpte lite bullar :-P med Lord som tryggt sällskap tog Cereza det hela med ro och kollade in hur allt i stan fungerade.
 
 
Så himla härligt att komma iväg lite ibland.
Även en väldigt nyttig resa för lilla Cereza Och spännande med massa nya hästkompisar att typ dela hage med och massa nytt att titta och upptäcka.
 
Himla mysigt att se Cereza och Wilmer stå och mysa vid flera tillfällen med Lord inte långt ifrån. Precis som när hon var mindre och bodde i Stockholm en period <3 så söta så
 
 
Mycket trevlig visit :-D 
Men sen har man fått gå tillbaka till vardagen igen Med jobb som stör hästeriet :-P 
 
Lite hoppträning i ridhuset och ett par dressyrpass har hunnits med.
Idag fick jag även hem mitt nya träns. Spännande att få prova det imorgon på min vita springare, se om det gör någon skillnad.
En liten rolig knorr av detta köp är att när detta träns kom ut på marknaden tyckte jag det var så himla fult och fattade inte alls hur man skulle vilja använda ett sådant, och nu har jag ett i mina ägor :-P 
 
Vad det är för träns, historien bakom köpet och en utvärdering från passet kommer imorgon ;-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela