kall rygg är inge kul

Publicerad 2015-03-06 19:41:23 i Fresa,

Regnet droppade ner ordentligt i morse och jag kom ut till en lite småsur Fresa då det inte blev några täcken i natt eftersom det inte stod något om regn på vädret :-/ 
Fresa har lite känslig rygg och kallt regn är något hon inte riktigt gillar utan blir stel och ovillig att röra sig.
 
Men det blev en tur till ridhuset som planerat ändå. Mest för att värma igenom och prova det nya tränset! :-D 
 
Fresas nya träns är ett dyon the difference. Ett träns jag rynkade på näsan åt när det kom ut på marknaden.
Alltså ett jätte bra koncept med nackpartiet och sidostyckerna, men kunde inte för hela världen tänka mig ett sådant då det i mina ögon var det fulaste jag sett :-P haha
 
Nu har jag i alla fall skaffat mig ett då jag märkt att Fresa haft en väldigt öm nacke och jag vill avlasta den så mycket jag kan så hon inte börjar få något problem.
Så med liniment och nytt träns hoppas jag på en gladare häst ;-) 
 
Dock så kunde jag inte riktigt känna hur pass tränset påverkade henne då hon var så kall i ryggen och tog sin tid att värma upp.
Så efter lite jogg och lösgörande arbete blev hon mjukare, gladare och mer motiverad till arbete men avslutade henne då hon skulle få avsluta på topp när starten hade varit trög :-) 
 
En trevlig träning även om den inte blev så fokuserad mot något speciellt.
 
Då jag glömde klicka någon fin bild på min prinsessa med sitt nya träns får ni en bild från dyons hemsida så ni i alla fall får se hur det ser ut (fast Fresas är svart) :-) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela