jobbigt att tänka för sig själv ibland

Publicerad 2015-03-18 21:50:00 i Haghäng,

Igår blev det klättring med mina vuxna damer.
Plockade med dom bägge två då jag hade lite begränsat med tid innan jobbet.
 
Började rida Zydan med Fresa som handhäst. Vi klättrade runt i skogarna närmast hagen, var uppe i bergen och nere i ogästvänlig terräng och klättrade runt.
 
Efter halva vägen bytte jag häst. Satte mig upp på Fresa och Zydan fick gå bakom en bit innan jag släppte henne lös.
Zydan verkade ta det hela med skräckblandad förtjusning. Så länge hon gick bakom Fresa var hon lugn och nöjd men räckte med att inom hamnade för långt bakom eller råkade ta en annan väg en Fresa så stressade hon upp lite och kom i full galopp.
Hon råkade till och med några gånger springa rakt förbi oss och fortsätta iväg, räckte som tur var med att jag och Fresa tog en ny väg så kom hon snabbt tillbaka :-D 
 
Mycket nyttigt för damen att ta lite eget ansvar.
Dock blir det bara kortare bitar för henne lös då hon inte riktigt kan slappna av lös än. Men så fort jag "kopplar" henne blir hon lugnet själv så blev repet på när vi närmade oss hagen igen så hon fick ett lugnt avslut där hon slapp tänka så mycket ;-) 
 
då inga bilder togs får ni en härlig rullbild ju damen från i somras <3
 
~ ~ ~ ~ ~ 
 

Idag blev det en underbar ridtur med Mia och damerna.
Alla gångarter användes om vart annat så Fresa var nästan helt nöjd, lite mer galopp hade hon nog inte sagt nej till dock ;-) 
 
Väldigt pigg och glad. Tror hon har något vår rus som spinner runt i kropp och knopp :-P 
 
Verkligen en super trevlig ridtur med mycket snack, skatt och fart :-P hehe
 
När jag kom hem fick jag hjälp av min far att byta koppjärn i två av mina sadlar då damerna musklat om sig så fint och det blivit dags att gå upp en storlek.
 
Vi märkte dock att sadeln jag köpte för en billig peng begagnad i Stockholm hade flera skador.
Pappa fixade så gott det gick och det såg bra ut. Nu ska jag bara prova ut de igen och se om de sitter bättre med större järn 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela